Відділ бухгалтерського обліку виконкому ШМР
Україна, 41100, Сумська обл., м.Шостка, вул. Садовий бульвар, 14
Залозна Наталія Михайлівна, начальник відділу бухгалтерського обліку – головний бухгалтер

Структура та контакти:
Телефонний довідник відділу бухгалтерського обліку виконкому ШМР, його структура
№ з/п | Структурна одиниця | Посада | П.І.П. | Робочийтелефон | Електронна пошта | Адреса | Організація |
1 | Відділ бухгалтерського обліку виконавчого комітету міської ради | Начальник відділу бухгалтерського обліку – головний бухгалтер | Залозна Наталія Михайлівна | (05449) 2-15-60 | buh-z33@ukr.net | вул.Садовий бульвар, б.14, каб.33 м.Шостка,Сумської області | Виконком Шосткинської міської ради |
2 | Відділ бухгалтерського обліку виконавчого комітету міської ради | Головний спеціаліст | Фролова Марина Федорівна | (05449) 7-50-68 | buh-z33@ukr.net | вул.Садовий бульвар, б.14, каб.32 м.Шостка,Сумської області | Виконком Шосткинської міської ради |
3 | Відділ бухгалтерського обліку виконавчого комітету міської ради | Головний спеціаліст | Романова Ірина Михайлівна | (05449) 7-50-68 | buh-z33@ukr.net | вул.Садовий бульвар, б.14, каб.32 м.Шостка,Сумської області | Виконком Шосткинської міської ради |
4 | Відділ бухгалтерського обліку виконавчого комітету міської ради | Головний спеціаліст | Тимченко Олена Вячеславівна | (05449) 7-50-68 | buh-z33@ukr.net | вул.Садовий бульвар, б.14, каб.32 м.Шостка,Сумської області | Виконком Шосткинської міської ради |
5 | Відділ бухгалтерського обліку виконавчого комітету міської ради | Головний спеціаліст | Ребік Оксана Іванівна | (05449) 7-50-68 | buh-z33@ukr.net | вул.Садовий бульвар, б.14, каб.32 м.Шостка, Сумської області | Виконком Шосткинської міської ради |
Нормативно-правові акти, якими керується в роботі відділ бухгалтерського обліку:
№ п/п | Документ |
1 | Конституція України |
2 | Закон України «Про органи місцевого самоврядування в Україні» |
3 | Закон України «Про засади запобігання і протидії корупції» |
4 | Закон України «Про звернення громадян» |
5 | Закон України «Про доступ до публічної інформації» |
6 | Положення про відділ бухгалтерського обліку |
Положення
про відділ бухгалтерського обліку міської ради
1. Це Положення визначає завдання та функціональні обов’язки відділу бухгалтерського обліку міської ради (далі – відділ), повноваження її керівника – начальника відділу – головного бухгалтера та вимоги до його професійно-кваліфікаційного рівня.
Відділ бухгалтерського обліку (далі – відділ) є підзвітним і підконтрольним раді, яка його утворила, підпорядкованим її виконавчому комітету, міському голові.
2. Положення про відділ затверджується міською радою.
3. Відділ в своїй діяльності підпорядковується міському голові, його заступникам, керуючому справами виконавчого комітету.
4. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Мінфіну, іншими нормативно-правовими актами, що регламентують бюджетні відносини і фінансово-господарську діяльність бюджетної установи, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», нормативними документами органів влади вищого рівня, рішеннями міської ради і її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови і цим положенням.
5. Основним завданням відділу є:
1) ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності виконавчого комітету та складення звітності;
2) відображення у документах достовірної та у повному обсязі інформації про господарські операції і результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами;
3) забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов’язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов’язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов’язань, достовірного та у повному обсязі відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності;
4) забезпечення контролю за наявністю і рухом майна, використанням фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторисів;
5) запобігання виникненню негативних явищ у фінансово-господарській діяльності, виявлення і мобілізація внутрішньогосподарських резервів.
6. Відділу підпорядковані інші бюджетні установи, заклади, яким здійснюється методичне керівництво та контроль за дотриманням вимог законодавства з питань ведення бухгалтерського обліку, складення фінансової та бюджетної звітності у таких установах, закладах.
7. Відділ відповідно до покладених на нього завдання:
1) веде бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку, в тому числі з використанням уніфікованої автоматизованої системи бухгалтерського обліку та звітності;
2) складає на підставі даних бухгалтерського обліку фінансову та бюджетну звітність, а також державну статистичну, зведену та іншу звітність (декларації) в порядку, встановленому законодавством;
3) здійснює поточний контроль за:
– дотриманням бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов’язань, їх реєстрації в органах Державної казначейської служби та здійсненням платежів відповідно до взятих бюджетних зобов’язань;
– веденням бухгалтерського обліку, складенням фінансової та бюджетної звітності, дотриманням бюджетного законодавства та національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку бухгалтерськими службами бюджетних установ, закладів, які підпорядковані виконавчому комітету міської ради;
4) своєчасно подає звітність;
5) своєчасно та у повному обсязі перераховує податки і збори (обов’язкові платежі) до відповідних бюджетів;
6) забезпечує дотримання вимог нормативно-правових актів щодо:
– використання фінансових, матеріальних (нематеріальних) та інформаційних ресурсів під час прийняття та оформлення документів щодо проведення господарських операцій;
– інвентаризації необоротних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів, документів, розрахунків та інших статей балансу;
7) проводить аналіз даних бухгалтерського обліку та звітності, у тому числі зведеної звітності, щодо причин зростання дебіторської та кредиторської заборгованості, розробляє та здійснює заходи щодо стягнення дебіторської та погашення кредиторської заборгованості, організовує та проводить роботу з її списання відповідно до законодавства;
8) забезпечує:
– дотримання порядку проведення розрахунків за товари, роботи та послуги, що закуповуються за бюджетні кошти;
– достовірність та правильність оформлення інформації, включеної до реєстрів бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань;
– повноту та достовірність даних підтвердних документів, які формуються та подаються в процесі казначейського обслуговування;
– зберігання, оформлення та передачу до архіву оброблених первинних документів та облікових регістрів, які є підставою для відображення у бухгалтерському обліку операцій та складення звітності, а також звітності;
9) бере участь у роботі з оформлення матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів;
10) розробляє та забезпечує здійснення заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни її працівників та працівників бухгалтерських служб бюджетних установ, закладів, які підпорядковані виконавчому комітету міської ради;
11) здійснює заходи щодо усунення порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами.
8. Відділ має право:
1) вносити на розгляд міського голови пропозиції щодо удосконалення порядку ведення бухгалтерського обліку, складення звітності, здійснення поточного контролю, провадження фінансово-господарської діяльності.
2) виносити на розгляд міського голови, керівництва виконкому міської ради проекти розпоряджень, доповідні записки, пропозиції з питань, що віднесені до компетенції відділу;
3) встановлювати обґрунтовані вимоги до порядку оформлення і подання до відділу управліннями, службами та відділами міської ради первинних документів для їх відображення у бухгалтерському обліку, а також здійснювати контроль за їх дотриманням;
4) одержувати від бюджетних установ, закладів, які йому підпорядковані, необхідні відомості, довідки та інші матеріали, а також пояснення до них;
9. Керівником відділу є начальник відділу – головний бухгалтер, який підпорядковується та є підзвітним міському голові, його заступникам, керуючому справами виконавчого комітету.
Начальник відділу – головний бухгалтер призначається на посаду та звільняється з посади відповідно до законодавства про працю з урахуванням вимог до професійно-кваліфікаційного рівня, встановлених пунктом 11 цього Положення, міським головою за погодженням з органом Державної казначейської служби за місцем обслуговування виконавчого комітету міської ради.
Погодження призначення на посаду та звільнення з посади начальника відділу – головного бухгалтера міським головою здійснюється в порядку, встановленому Мінфіном.
Висновок про погодження (відмову в погодженні) кандидатури для призначення на посаду начальника відділу – головного бухгалтера орган Державної казначейської служби надсилає протягом 10 робочих днів з дня отримання відповідного подання міського голови.
10. Звітність та документи, підписані особою, призначеною на посаду начальника відділу – головного бухгалтера без дотримання вимог, встановлених пунктом 9 цього Типового положення, органами Державної казначейської служби не приймаються.
11. Начальник відділу – головний бухгалтер (особа, що претендує на посаду начальника відділу – головного бухгалтера) повинен відповідати таким вимогам до професійно-кваліфікаційного рівня:
1) мати повну вищу освіту в галузі економіки та фінансів, стаж роботи на державній службі, за фахом та на керівних посадах не менш як п’ять років – для особи, що претендує на посаду начальника відділу – головного бухгалтера бюджетної установи, якій підпорядковані інші бюджетні установи, заклади;
2) знати закони, інші акти законодавства з питань регулювання господарської діяльності та ведення бухгалтерського обліку, у тому числі нормативно-правові акти Національного банку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, нормативно-правові акти Мінфіну щодо порядку ведення бухгалтерського обліку, складення фінансової та бюджетної звітності, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади щодо галузевих особливостей застосування національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, порядок оформлення операцій і організації документообігу за розділами обліку, форми та порядок проведення розрахунків, порядок приймання, передачі товарно-матеріальних та інших цінностей, зберігання і витрачання коштів, правила проведення та оформлення результатів інвентаризації активів і зобов’язань, основні принципи роботи на комп’ютері та відповідні програмні засоби.
12. Прийняття (передача) справ начальником відділу – головним бухгалтером у разі призначення на посаду або звільнення з посади здійснюється після проведення внутрішньої перевірки стану бухгалтерського обліку та звітності, за результатами якої оформляється відповідний акт.
13. Начальник відділу – головний бухгалтер:
1) організовує роботу з ведення бухгалтерського обліку та забезпечує виконання завдань, покладених на відділ;
2) здійснює керівництво діяльності відділу, забезпечує раціональний та ефективний розподіл посадових обов’язків між її працівниками з урахуванням вимог щодо забезпечення захисту інформації та запобігання зловживанням під час ведення бухгалтерського обліку;
3) здійснює прийом та розгляд звернень громадян в установленому законодавством порядку;
4) погоджує проекти договорів (контрактів), у тому числі про повну індивідуальну матеріальну відповідальність, забезпечуючи дотримання вимог законодавства щодо цільового використання бюджетних коштів та збереження майна;
5) бере у разі потреби участь в організації та проведенні перевірки стану бухгалтерського обліку та звітності у бухгалтерських службах бюджетних установ, закладів, які підпорядковані виконавчому комітету міської ради;
6) здійснює у межах своїх повноважень заходи щодо відшкодування винними особами збитків від нестач, розтрат, крадіжок;
7) погоджує кандидатури працівників бюджетної установи, яким надається право складати та підписувати первинні документи щодо проведення господарських операцій, пов’язаних з відпуском (витрачанням) грошових коштів, документів, товарно-матеріальних цінностей, нематеріальних активів та іншого майна;
8) подає міському голові пропозиції щодо:
– визначення облікової політики, зміни обраної облікової політики з урахуванням особливостей діяльності виконавчого комітету міської ради і технології оброблення облікових даних, у тому числі системи та форм внутрішньогосподарського (управлінського) обліку та правил документообігу, додаткової системи рахунків і регістрів аналітичного обліку, звітності та контролю за господарськими операціями;
– визначення оптимальної структури відділу та чисельності її працівників;
– вибору та впровадження уніфікованої автоматизованої системи бухгалтерського обліку та звітності з урахуванням особливостей діяльності виконавчого комітету міської ради;
– створення умов для належного збереження майна, цільового та ефективного використання фінансових, матеріальних (нематеріальних), інформаційних та трудових ресурсів;
– визначення джерел погашення кредиторської заборгованості, повернення кредитів, отриманих з державного або місцевого бюджету;
– притягнення до відповідальності працівників відділу, у тому числі працівників бухгалтерських служб бюджетних установ, які підпорядковані виконавчому комітету міської ради, за результатами контрольних заходів, проведених державними органами;
– удосконалення порядку здійснення поточного контролю;
– організації навчання працівників відділу, у тому числі працівників бухгалтерських служб бюджетних установ, закладів, які підпорядковані виконавчому комітету міської ради, з метою підвищення їх професійно-кваліфікаційного рівня;
– забезпечення відділу нормативно-правовими актами, довідковими та інформаційними матеріалами щодо ведення бухгалтерського обліку та складення звітності;
9) підписує звітність та документи, які є підставою для:
перерахування податків і зборів (обов’язкових платежів);
проведення розрахунків відповідно до укладених договорів;
приймання і видачі грошових коштів;
оприбуткування та списання рухомого і нерухомого майна;
проведення інших господарських операцій;
10) відмовляє у прийнятті до обліку документів, підготовлених з порушенням встановлених вимог, а також документів щодо господарських операцій, що проводяться з порушенням законодавства, та інформує міського голову про встановлені факти порушення бюджетного законодавства;
11) здійснює контроль за:
відображенням у бухгалтерському обліку всіх господарських операцій, що проводяться у виконавчому комітету міської ради;
складенням звітності;
цільовим та ефективним використанням фінансових, матеріальних (нематеріальних), інформаційних та трудових ресурсів, збереженням майна;
дотриманням вимог законодавства щодо списання (передачі) рухомого та нерухомого майна виконавчого комітету міської ради;
правильністю проведення розрахунків при здійсненні оплати товарів, робіт та послуг, відповідністю перерахованих коштів обсягам виконаних робіт, придбаних товарів чи наданих послуг згідно з умовами укладених договорів, у тому числі договорів оренди, та інші;
відповідністю взятих бюджетних зобов’язань відповідним бюджетним асигнуванням, паспорту бюджетної програми (у разі застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі) та відповідністю платежів взятим бюджетним зобов’язанням та бюджетним асигнуванням;
станом погашення та списання відповідно до законодавства дебіторської заборгованості виконавчого комітету міської ради та бюджетних установ, закладів, які йому підпорядковані;
додержанням вимог законодавства під час здійснення попередньої оплати товарів, робіт та послуг у разі їх закупівлі за бюджетні кошти;
оформленням матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів;
розробленням та здійсненням заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни працівників відділу;
усуненням порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами.
12) погоджує документи, пов’язані з витрачанням фонду заробітної плати, встановленням посадових окладів і надбавок працівникам;
13) виконує інші обов’язки, передбачені законодавством.
14. Начальник відділу – головний бухгалтер або особа, яка його заміщує, не може отримувати безпосередньо за чеками та іншими документами готівкові кошти і товарно-матеріальні цінності, а також виконувати обов’язки міського голови на період його тимчасової відсутності.
15. Працівники відділу, які призначаються на посаду та звільняються з посади у порядку, встановленому законодавством про працю, підпорядковуються начальнику відділу – головному бухгалтерові.
16. У разі тимчасової відсутності начальника відділу – головного бухгалтера (відрядження, відпустки, тимчасової втрати працездатності тощо) виконання його обов’язків покладається відповідно до розпорядження міського голови – на іншого працівника відділу.
17. Організація та координація діяльності начальника відділу – головного бухгалтера, контроль за виконанням ним своїх повноважень здійснюються Державною казначейською службою шляхом встановлення порядку ведення бухгалтерського обліку та складення звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, погодження призначення на посаду та звільнення з посади начальника відділу – головного бухгалтера, проведення оцінки його діяльності.
18. Оцінка виконання начальником відділу – головним бухгалтером своїх повноважень проводиться відповідно до порядку, затвердженого Мінфіном.
20. Начальник відділу – головний бухгалтер у разі невиконання або неналежного виконання покладених на нього повноважень несе відповідальність згідно із законами.
Оновлено 21.04.2023