Сайт в режимі тестування та наповнення. Стара версія доступна за посиланням: old.shostka-rada.gov.ua

В Шосткинській ДПІ платникам роз’яснюють нюанси користування електронними сервісами

30/08/22

Практична допомога подання звітності через електронний кабінет

Фахівці Центру обслуговування платників Шосткинської ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області постійно надають платникам податків практичну допомогу щодо формування та подання декларації про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки через сервіси Е-кабінету.

Аби громадяни навчилися подавати звітність в електронному вигляді за допомогою режиму «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua) у Центрі обслуговування платників Шосткинської ДПІ відведене спеціальне робоче місце, під’єднане до мережі Інтернет.

На прохання відвідувачів фахівці ЦОП у доступній формі  продемонструють зручність та доступність роботи з електронними сервісами ДПС.

Варто додати, що переваги подання звітності онлайн вже оцінили більшість платників податків Шосткинської міської територіальної громади. Спілкування в такому форматі обирають тому, що це економія робочого часу бухгалтерів та підприємців, заощадження коштів на придбання бланків звітних документів, уникнення черг під час подання звітності, що неабияк актуально під час пандемії коронавірусу, підтвердження доставки документів, гарантія перевірки звітності на наявність арифметичних помилок, автоматичне оновлення бланків звітних документів, конфіденційність інформації; оперативність її обробки тощо.

 

Практикум, щодо подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування

 

  Працівниками Шосткинської ДПІ Головного управління ДПС у Сумській  області області разом з платниками податків було проведено практикум, щодо подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування за допомогою сервісу «Електронний кабінет».

  В ході практикуму було зазначено, що для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання повинен подати до контролюючого органу заяву про застосування спрощеної системи оподаткування. Одним зі способів є подання заяви в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації кваліфікованого електронного підпису у порядку, визначеному законодавством.

  Одночасно було зауважено, що для подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування фізичною особою — підприємцем засобами електронного зв`язку необхідно в меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету обирати рік та місяць, в якому створюється Заява, та з переліку електронних форм обирати Заяву за формою F0102003. При цьому за замовчуванням встановлюється орган ДПС за місцем основної реєстрації.

  Також у бесіді з платниками було наголошено на те, що з метою підвищення якості обслуговування платників податків та спрощення процедури подання електронної звітності ДПС запроваджено Електронний кабінет, який надає можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом.

Питання одноразового (спеціального) добровільного декларування під час зустрічі з платниками податків

  Керівник Шосткинської  ДПІ Головного управління  ДПС у Сумській  області Наргуль Кужельна  провела зустріч з відвідувачами ЦОП, під час якої обговорила питання запровадження одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету.

Зокрема, присутні дізналися про категорію осіб, які можуть скористатися правом одноразового (спеціального) добровільного декларування, що є об’єктами декларування та які існують ставки збору.

Учасників зустрічі  ознайомлено з об’єктами декларування, ставками оподаткування, бланком декларації та зразком її заповнення, переліком осіб, які не можуть скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням.

Крім того, учасників повідомили, що при сплаті особою усіх необхідних зборів, держава гарантуватиме звільнення від відповідальності за порушення податкового, валютного законодавства. Крім того, гарантується нерозголошення державними органами та їх посадовими особами відомостей, що містяться в одноразових добровільних деклараціях, без відповідного рішення суду.

Начальник ДПІ звернула увагу,  що до 31 серпня 2022 року включно можна скористатися перевагами одноразового добровільного (спеціального) декларування та легалізувати неоподатковані доходи за зниженими ставками відповідного збору. Декларант, який має намір скористатися одноразовим добровільним декларуванням щодо належних йому активів фізичної особи, до 01 вересня 2022 року  має право добровільно подати до контролюючого органу Декларацію в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади. Декларації подаються безпосередньо декларантами й виключно в електронній формі, через приватну частину Електронного кабінету платника податків. Платник податків, який бажає добровільно декларувати, заповнює декларацію в електронному вигляді, підписує її власним електронним цифровим підписом та надсилає до ДПС. Після цього декларація підлягає камеральній перевірці з боку ДПС виключно на логічні та арифметичні помилки. Для цього законодавчо відведено термін – протягом 60 днів.

Також дізналися учасники зустрічі про інформаційні джерела на яких розміщуються інформаційно – роз’яснювальні матеріали із зазначеної тематики.

На cубсайті вебпорталу Державної податкової служби України в банері «Одноразове добровільне декларування» https://tax.gov.ua/baneryi/odnorazove-dobrovilne-deklaruvannya розміщено інформаційні повідомлення, роз’яснення для платників, приклади заповнення одноразової (спеціальної) добровільної декларації тощо. Також на субсайті Головного управління ДПС у Сумській області можно  отримати усю необхідну інформацію.

Хто може скористатися одноразовим (спеціальним)добровільним декларуванням

Шосткинська  ДПІ ГУ ДПС у Сумській області  нагадує, що скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть фізичні особи – резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об’єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були отримані (набуті) об’єкти декларування, і які відповідно до Податкового кодексу України є чи були платниками податків.

  Особи, які мають право скористатися правом на одноразове (спеціальне) добровільне декларування та не скористалися таким правом, вважаються такими, що повідомили контролюючий орган про відсутність у власності станом на дату завершення періоду проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування активів, одержаних (набутих) за рахунок доходів, з яких не сплачено або сплачено не в повному обсязі податки і збори відповідно до податкового законодавства на момент нарахування (отримання) таких доходів та/або склад та обсяг таких активів перебуває в таких межах:

1) активи, крім нижчевизначеними пунктами 2 і 3, сумарна вартість яких не перевищує 400 тисяч гривень станом на дату завершення періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування. У разі якщо грошова вартість таких активів визначена в іноземній валюті/банківських металах, їх вартість зазначається у гривні за офіційним курсом національної валюти до іноземної валюти, установленим Національним банком України/облікової ціни банківських металів, розрахованої Національним банком України на дату подання декларантом одноразової (спеціальної) добровільної декларації;

2) нерухоме майно, розташоване на території України, яке станом на дату завершення періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування належало фізичній особі на праві власності (у тому числі спільної сумісної або спільної часткової власності), що підтверджується даними відповідних державних реєстрів, в обсязі:

а) об’єкти житлової нерухомості:

квартира/квартири, загальна площа якої/яких не перевищує сукупно

120 квадратних метрів, або майнові права, що підтверджені відповідними документами, на таку квартиру або квартири у багатоквартирному житловому будинку незавершеного будівництва;

житловий будинок/житлові будинки, зареєстрований/зареєстровані у встановленому порядку в Україні, загальна площа якого/яких сукупно не перевищує 240 квадратних метрів, або житловий будинок незавершеного будівництва чи будинки незавершеного будівництва, загальна площа якого/яких сукупно не перевищує 240 квадратних метрів, за умови наявності у такої фізичної особи права власності на земельну ділянку відповідного цільового призначення;

б) об’єкти нежитлової нерухомості – нежитлові будинки некомерційного призначення та/або нежитлові будинки незавершеного будівництва некомерційного призначення, загальна площа яких не перевищує 60 квадратних метрів;

в) земельні ділянки, сукупний розмір яких по кожній окремій ділянці не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України;

3) один транспортний засіб особистого некомерційного використання (крім транспортного засобу, призначеного для перевезення 10 осіб i більше, включаючи водія, легкового автомобіля з робочим об’ємом циліндрів двигуна не менше як 3 тисячі кубічних сантиметрів та/або середньоринковою вартістю понад 400 тисяч гривень, мотоцикла із робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 800 кубічних сантиметрів, літака, гелікоптера, яхти, катера), право власності на який було зареєстровано відповідно до законодавства України станом на дату завершення періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування.

Що слід знати про декларування нерухомого майна в одноразовій добровільній декларації

Шосткинська  ДПІ Головного управління  ДПС у Сумській  області звертає увагу.  

Об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування можуть бути нерухоме майно (земельні ділянки, об’єкти житлової і нежитлової нерухомості), що належить декларанту на праві власності (в тому числі на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності) і знаходиться (зареєстроване, є на обліку тощо) на території України та/або за її межами станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація).

В Декларації відображається така інформація:

– відомості про об’єкти декларування, визначені п.п. «б» – «е» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, із зазначенням інформації, що дає змогу їх ідентифікувати, зокрема про їх місцезнаходження або місце зберігання (крім предметів мистецтва та антикваріату, дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, ювелірних виробів, банківських металів, які не розміщені на рахунках, пам’ятних банкнот та монет тощо), вид, назву, рік виробництва (випуску) тощо;

– самостійно визначена декларантом у національній валюті база для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір). До Декларації декларант зобов’язаний додати копії документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування, у разі місцезнаходження (реєстрації) активу фізичної особи за межами України. У разі місцезнаходження (реєстрації) інших активів фізичної особи в Україні декларант може додати копії документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування;

– ставка та сума Збору.

Отже, розділ V «Нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» Декларації передбачає заповнення графи 6 «Площа, кв. м.», в якій зазначається загальна площа нерухомого майна, разом з тим декларант в графі 7 «Розмір частки» вказує розмір частки об’єкта нерухомості, що належить декларанту на праві спільної часткової або сумісної власності.

Шосткинськими податківцями надано 2453  адміністративних послуг

  З початку 2022 року фахівцями центру обслуговування платників Шосткинської ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області  надано 2453  адміністративних послуг, що включає видачу карток платника податків, відомостей про доходи,  довідок, реєстрацію платників єдиного податку, надання витягів з реєстрів платників єдиного податку та податку на додану вартість, реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій та інше.

  Протягом січня – липня 2022 року видано понад 1448 тисяч карток платника податків, внесено до паспорта громадянина України (у формі книжечки) 5  відміток про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта.

  Крім того, 250 громадян отримали відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків.

  Також з початку року було зареєстровано 93  реєстраторів розрахункових операцій,  83 книг обліку розрахункових операцій, 27 розрахункових книжок.

  Окрім того, з початку року 148 фізичних осіб здійснили реєстрацію платника єдиного податку,  354   платників отримали витяг з реєстру платників єдиного податку.

  Надано  довідок по підтвердженню статусу податкового резидента України – 8, довідок про доходи від підприємницької діяльності – 27,  довідок  про сплату податкових зобов’язань платником податку – резидентом, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання, та про відсутність податкових зобов’язань –   3, витягів з реєстру платників податку на додану вартість – 7. 

  За консультаціями з питань надання адміністративних послуг можна звернутись за телефонами (05449) 2-30-73  або безпосередньо до Центру обслуговування платників м. Шостка, вул. Знаменська, 2, понеділок  – п’ятниця з 09 год. 00 хв. до 16 год. 00 хв.; вихідні дні – субота та неділя.

  З переліком адміністративних послуг, які надаються в центрі обслуговування платників Шосткинської ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області  можна ознайомитися на субсайті Головного управління ДПС у Сумській області  в розділі «Діяльність» або в банері «Центри обслуговування платників».

Щодо застосування РРО

Шосткинська  ДПІ ГУ ДПС у Сумській області  повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України  від 14.06.2016 №547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» із змінами та доповненнями встановлено наступне.

На період виходу з ладу РРО та здійснення його ремонту або у разі тимчасового (не більше 7 робочих днів) відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій (далі – книга ОРО) та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО.

Суб’єкт господарювання зобов’язаний:

– у разі незастосування РРО у випадках, передбачених Законом, проводити розрахунки з використанням книги ОРО та розрахункової книжки з додержанням встановленого порядку їх ведення, крім випадків, коли ведеться облік через електронні системи прийняття ставок, що контролюються в режимі реального часу центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів;

– зберігати в господарській одиниці останню використану книгу ОРО та поточну розрахункову книжку, що використовується на період виходу з ладу РРО, здійснення його ремонту або у разі тимчасового (не більше 7 робочих днів) відключення електроенергії.

Шосткинська  ДПІ нагадує платникам про РРО

Шосткинська  ДПІ ГУ ДПС у Сумській області  нагадує платникам податків, що згідно ст. 296 Податкового кодексу України РРО чи ПРРО не застосовуються платниками єдиного податку 1 групи. Також не зобов’язані застосовувати РРО суб’єкти господарювання, які отримають кошти виключно на поточний рахунок за реквізитами IBAN.

Інформуємо, фізичні особи-підприємці, в тому числі платники єдиного податку ІІ – ІV групи, зобов’язані застосовувати РРО та/або ПРРО у випадку здійснення розрахункових операцій, які визначено Законом України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі Закон про РРО).

Згідно Закону про РРО розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

 

Застосування РРО/ПРРО при здійсненні  роздрібної торгівлі на ринках та ярмарках

 

Шосткинська  ДПІ ГУ ДПС у Сумській області  повідомляє, що реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмні РРО (далі – ПРРО) та розрахункові книжки не застосовують суб’єкти господарювання, у тому числі фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку другої – четвертої груп, при здійсненні роздрібної торгівлі на ринках, ярмарках (за винятком розташованих на їх території магазинів, кіосків, палаток, павільйонів, приміщень контейнерного типу) за умови, якщо граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів складає менше 500 тис. грн на один суб’єкт господарської діяльності.

Відповідно до п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України реєстратори розрахункових операцій та/або програмні РРО не застосовуються платниками єдиного податку першої групи.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року № 1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Постанова № 1336) затверджено Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій (далі – Перелік).

Згідно з п. 3 Переліку суб’єкти підприємницької діяльності мають право здійснювати розрахунки без застосування РРО та/або ПРРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій при здійсненні роздрібної торгівлі на ринках, ярмарках (за винятком розташованих на їх території магазинів, кіосків, палаток, павільйонів, приміщень контейнерного типу).

Пунктом 2 Постанови № 1336 встановлено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування РРО та/або ПРРО є обов’язковим, зокрема, для роздрібної торгівлі на ринках, ярмарках (за винятком розташованих на їх території магазинів, кіосків, палаток, павільйонів, приміщень контейнерного типу) – 500 тис. грн на один суб’єкт господарювання.

При цьому, відповідно до п. 2 додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2001 року № 121 «Про терміни переведення суб’єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій» із змінами та доповненнями у разі перевищення граничного розміру розрахункових операцій, суб’єкт господарювання зобов’язаний в місячний термін з дати перевищення річного обсягу розрахункових операцій зареєструвати РРО та/або ПРРО та проводити розрахунки з застосовуванням РРО або ПРРО.

Порядок оподаткування податком на доходи фізичних осіб операцій з продажу або обміну фізичними особами об’єктів рухомого майна

Шосткинська  ДПІ ГУ ДПС у Сумській області  звертає увагу, що порядок оподаткування податком на доходи фізичних осіб операцій з продажу або обміну фізичними особами об’єктів рухомого майна визначений ст. 173 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

Платниками податку на доходи фізичних осіб є, зокрема, фізичні особи – резиденти, які отримують доходи з джерела їх походження в Україні (п.п. 162.1.1 п. 162.1 ст. 162 ПКУ).

Як виняток із положень п. 173.1 ст. 173 ПКУ, дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню (абзац перший п. 173.2 ст. 173 ПКУ).

Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року другого об’єкта рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною п. 167.2 ст. 167 ПКУ.

Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року третього та наступних об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда або іншого транспортного засобу підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ, а саме 18 відсотків (абзац третій п. 173.2 ст. 173 ПКУ).

Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року третього та наступних об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда або іншого транспортного засобу, може бути зменшений на вартість такого об’єкта рухомого майна, що була задекларована особою як об’єкт декларування у порядку одноразового (спеціального) добровільного декларування, відповідно до підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ (абзац четвертий п. 173.2 ст. 173 ПКУ).

Таким чином, доходи, отримані фізичною особою – резидентом від продажу протягом звітного (податкового) року одного легкового автомобіля, одного мотоцикла та одного мопеда, не оподатковуються податком на доходи фізичних осіб.

Чи може будь-який платник подати заяву на отримання довідки-підтвердження статусу податкового резидента України та отримати таку довідку через Електронний кабінет?

Шосткинська  ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області повідомляє, що  форма довідки-підтвердження статусу податкового резидента України (далі – Довідка) визначена наказом ДПА України від 12.04.2002 № 173 «Про підтвердження статусу податкового резидента України» зі змінами та доповненнями (далі – Наказ № 173).

Згідно з п. 2 Наказу № 173 Довідку видає державна податкова інспекція за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) на своєму бланку протягом 10-ти робочих днів з моменту подання письмового звернення такої особи.

Звернення щодо отримання Довідки може бути подано особисто заявником, уповноваженою на це особою або надіслано поштою.

Довідка видається для підтвердження, що особа є платником податків в Україні і є резидентом України у розумінні договору про уникнення подвійного оподаткування між Україною та відповідною країною.

Довідка діє в межах календарного року та потребує щорічного її оновлення.

Згідно з п. 42 прим. 1. 2 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, зокрема подання звернень.

Меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабiнету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДПС.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (кваліфікованого електронного підпису), отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

Отже, будь-який платник – юридична особа, фізична особа – підприємець, фізична особа може надіслати лист (запит тощо) у довільній формі через Електронний кабінет до відповідного органу ДПС за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) щодо отримання Довідки.

При цьому, нормами Наказу № 173 не передбачено отримання платником Довідки в електронному вигляді. Орган ДПС на своєму бланку видає платнику податків (юридичній особі, фізичній особі – підприємцю, фізичній особі) Довідку протягом 10-ти робочих днів з моменту подання письмового звернення такої особи.

До уваги платникі податків: внесено зміни до форми декларації акцизного податку!

Шосткинська ДПІ  Головного управління  ДПС у Сумській  області інформує, що 22 липня 2022 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 31.05.2022 № 151 «Про затвердження Змін до форми декларації акцизного податку і Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» (далі – Наказ № 151), яким внесено зміни до форми декларації акцизного податку (далі – Декларація) та порядку її заповнення, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14 (далі – Наказ № 14), а саме:

 доповнено новою графою «212.1.17» рядок 05 «Вид платника акцизного податку» загальної частини Декларації. Відмітка у зазначеній графі проставляється виробником та/або імпортером тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, які здійснюють їх реалізацію для цілей оподаткування акцизним податком з реалізації суб՚єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів;

викладено у новій редакції розділи Д «Податкові зобов՚язання з реалізації суб՚єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, а також виробниками та/або імпортерами тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі – Розділ Д) та Е «Податкові зобов՚язання з реалізації електричної енергії» Декларації, додаток 6 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб՚єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів» та додаток 7 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації електричної енергії» до Декларації;

передбачено заповнення виробниками та імпортерами тютюнових виробів протягом трьох звітних місяців поспіль, що передують місяцю, в якому підвищуються ставки акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну інформації щодо податкових зобов՚язань з обсягів реалізації та/або ввезення тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, що перевищують 115 % середньомісячного обсягу реалізації або їх ввезення за попередні дев՚ять місяців, що передують трьом звітним місяцям поспіль, що передують місяцю, в якому підвищуються ставки акцизного податку у додатку 1 «Розрахунок суми акцизного податку з підакцизних товарів (продукції) (крім транспортних засобів), на які встановлено специфічні ставки акцизного податку (крім операцій, визначених підпунктами 213.1.9, 213.1.11, 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 розділу VI Кодексу)» та додатку 2 «Розрахунок суми акцизного податку з тютюнових виробів, на які встановлено специфічні та адвалорні ставки акцизного податку одночасно» до Декларації;

встановлено заповнення та подання суб՚єктами господарювання, які є платниками акцизного податку згідно з п.п. 212.1.17 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями Розділу Д Декларації та нового додатку 6 1 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб՚єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів згідно із підпунктом 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 розділу VI Кодексу (тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, рідини, що використовуються в електронних сигаретах)» до Декларації. 

Згідно з ч.2 п. 46.6 ст. 46 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями) до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Наказ № 151 набрав чинності з дня його офіційного опублікування, тобто 22.07.2022 (опубліковано в Офіційному віснику України № 56).

Таким чином, платники акцизного податку вперше подають декларацію акцизного податку з урахуванням змін, внесених Наказом № 151, не пізніше 20 вересня 2022 року за звітний період – серпень 2022 року.