Сайт в режимі тестування та наповнення. Стара версія доступна за посиланням: old.shostka-rada.gov.ua

Про переваги «Електронного кабінету» та звітності онлайн

26/11/21

Фахівці Шосткинської  ДПІ Головного управління  ДПС у Сумській  області розповідають платникам про переваги подання звітності в електронному вигляді та можливості «Електронного кабінету».

Зокрема, увагу відвідувачів Центру обслуговування платників фахівці звертають на те, що  сьогодні у платника податків є вибір – подавати звіт в електронному вигляді в режимі онлайн, або за старим методом – віднести його самостійно в контролюючий орган.

Переваги електронної звітності перед традиційним методом подання звітів це, насамперед, економія часу, вибір зручного моменту для подання звітності, наявність додаткових пріоритетів для усунення неточностей, наявність додаткових можливостей програми (підказок, нагадувань, консультацій, авто заповнення звітності), постійні оновлення, оперативний контроль стану та якості  звітування, автоматичне формування електронного архіву.

Для подання звітності в електронній  формі платнику необхідно отримати  електронні сертифікати в будь-якому з Акредитованих Центрів сертифікації ключів. Податковий орган надає цю послугу безкоштовно. Увійшовши на сайт АЦСК ІДД ДПС, платник податків отримає повну інформацію про те, що  потрібно та як їх отримати.

Надалі треба вибрати програмне забезпечення, яке використовується для подання електронної звітності. Знадобиться спеціальна програма, яка дозволить підписувати електронними сертифікатами звітність або іншу документацію і відправляти до контролюючих органів. Державна податкова служба надає безкоштовне програмне забезпечення: «Електронний кабінет» і «Єдине вікно подання електронної   звітності».

На допомогу платнику    прийде й «Електронний кабінет» – персональне автоматизоване   робоче місце платника, працювати в якому він може без використання спеціального встановленого клієнтського додатка. Цей  сервіс дає можливість не лише подати звітність та різноманітну документацію, а ще й сплатити податки.

«Круглий стіл» з обговорення актуальних питань

У рамках засідання «круглого столу», що відбулося в IT Co-Working центрі м. Шостки, податківці Шосткинської ДПІ Головного управління ДПС у Сумській  області та представники бізнес спільноти, територіальної громади, депутати міської ради, адміністрація  КП «Міський ринок» обговорили  питання дотримання вимог податкового законодавства  при застосуванні спрощеної системи оподаткування (правила обрання або переходу на спрощену систему оподаткування), застосування платниками єдиного податку програмних РРО, одноразового декларування, Порядок обліку платників податків і зборів, подання платниками податків податкової звітності в електронному вигляді та інші.

  Головний державний інспектор  Шосткинської ДПІ  Світлана Мороз нагадала учасникам «круглого столу», що запровадження програмного РРО є важливим кроком до детінізації економіки та створення рівних умов ведення підприємницької діяльності. Так, нове законодавство відкрило можливість використовувати замість традиційних спеціальні програми, призначені для реєстрації розрахункових операцій. Таку програму можна буде встановити, у тому числі і на смартфон. Держава, контролюючий орган, забезпечуватиме безкоштовне програмне рішення для використання суб’єктом господарювання, а також безкоштовно підтримуватиме роботу програми.

  Крім цього, присутнім повідомили, що 5 червня 2021 року Верховна Рада прийняла Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету» (далі – Закон), спрямований на легалізацію і детінізацію доходів і майна фізичних осіб, прихованих від оподаткування.

  Також під час зустрічі Світлана Мороз  роз’яснила платникам про переваги користування сервісом ДПС «Електронний кабінет платника»,  звернула увагу на можливості дистанційного спілкування з податковою службою засобами сервісів «InfoTAX»», на  використання таких інформаційних ресурсів ДПС України, як: Facebook, Telegram-канал.

         Наприкінці заходу учасники мали можливість задати питання як із застосування платниками єдиного податку, так і   з одноразового декларування та з новацій в застосуванні ПРРО,  та отримати на них кваліфіковані відповіді.

         Круглий стіл пройшов у конструктивному форматі, що  дозволило учасникам заходу  обговорити проблеми, які виникають під час провадження діяльності.

 

Практикум, щодо подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування

 

  Працівниками Шосткинської ДПІ Головного управління ДПС у Сумській  області області разом з платниками податків було проведено практикум, щодо подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування за допомогою сервісу «Електронний кабінет».

  В ході практикуму було зазначено, що для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання повинен подати до контролюючого органу заяву про застосування спрощеної системи оподаткування. Одним зі способів є подання заяви в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації кваліфікованого електронного підпису у порядку, визначеному законодавством.

  Одночасно було зауважено, що для подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування фізичною особою — підприємцем засобами електронного зв`язку необхідно в меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету обирати рік та місяць, в якому створюється Заява, та з переліку електронних форм обирати Заяву за формою F0102003. При цьому за замовчуванням встановлюється орган ДПС за місцем основної реєстрації.

  Також у бесіді з платниками було наголошено на те, що з метою підвищення якості обслуговування платників податків та спрощення процедури подання електронної звітності ДПС запроваджено Електронний кабінет, який надає можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом.

Одноразове (спеціальне) добровільне декларування

Головне управління ДПС у Сумській області інформує, що з 1 вересня 2021 року до 01 вересня 2022 року  в Україні триває одноразове добровільне декларування. Саме впродовж цього періоду громадяни зможуть подати добровільну декларацію до Державної податкової служби України.

Нагадаємо, що одноразове декларування запроваджене Законом  України від 15 червня 2021 року № 1539 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету».

Одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів. Скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть фізичні особи – резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання неоподаткованих доходів, і які відповідно до Податкового кодексу України є чи були платниками податків.

Декларації подаються безпосередньо декларантами й виключно в електронній формі, через приватну частину Електронного кабінету платника податків. Платник податків, який бажає добровільно декларувати, заповнює декларацію в електронному вигляді, підписує її власним електронним цифровим підписом та надсилає до ДПС. Після цього декларація підлягає камеральній перевірці з боку ДПС виключно на логічні та арифметичні помилки. Для цього законодавчо відведено термін – протягом 60 днів.

На офіційному порталі Державної податкової служби України в банері «Одноразове добровільне декларування» https://tax.gov.ua/baneryi/odnorazove-dobrovilne-deklaruvannya розміщено інформаційні повідомлення, роз’яснення для платників, приклади заповнення одноразової (спеціальної) добровільної декларації тощо. Також на субсайті Головного управління ДПС у Сумській області ви можете отримати усю необхідну інформацію.

Крім того, слідкуйте за новинами та роз’ясненнями на офіційних сторінках податкової в соціальній мережі Фейсбук.

Про подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації

Шановні громадяни!!!

Головне управління ДПС у Сумській області повідомляє, що одноразова (спеціальна) добровільна декларація подається особисто декларантом через Електронний кабінет в електронній формі, з накладенням електронного цифрового підпису.

При цьому, Електронний кабінет забезпечує отримання інформації щодо заповнення розділів декларації, допомогу при заповненні декларації, зображення реквізитів для сплати.

Нагадуємо, що у період проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування (з 1 вересня 2021 року до 1 вересня 2022 року) декларант має право подати звітну декларацію або уточнити, у разі необхідності, інформацію, зазначену у попередньо поданій декларації, виключно шляхом подання нової звітної декларації.

Форму Декларації та Порядок подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації затверджено наказом Міністерства фінансів України      від 02.08.2021 № 439. Вказана Декларація подається безпосередньо декларантом до контролюючого органу, в електронній формі. Інформація про подану декларацію буде показана в приватній частині Електронного кабінету декларанта.

         Платник податків стає користувачем Електронного кабінету та набуває право, зокрема, подавати звітність в електронній формі після проходження в електронному кабінеті електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) з дотриманням вимог Закону України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями та Закону України       від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями або тих сервісів ідентифікації, використання яких дозволяється методологом Електронного кабінету.

Фізичній особі для подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація) через вебпортал ДПС необхідно:

1. Увійти до Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС (https://tax.gov.ua). Вхід до приватної частини Електронного кабінету через офіційний вебпортал ДПС ініціюється користувачем кнопкою «Вхід» у правому кутку верхньої горизонтальної навігаційної панелі. Доступ до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням КЕП, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID). Для входу до приватної частини Електронного кабінету користувачу необхідно в полі «Оберіть АЦСК» обрати АЦСК, що сертифікував цей ключ, відкрити файл ключа кнопкою «Обрати», ввести пароль ключа у полі «Пароль захисту ключа», та натиснути кнопку «Зчитати». Кнопка «Увійти» активується після зчитування даних сертифікату ключа.

 Після проходження електронної ідентифікації в Електронному кабінеті  платник податку має можливість сформувати, підписати та надіслати до контролюючого органу  звітну або звітну нову податкову декларацію про майновий стан і доходи використовуючи режим «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету;

2. Обрати меню «ЕК для громадян», розділ «Одноразова (спеціальна) добровільна декларація» та натиснути кнопку «Створити»;

3. У запропонованій формі Декларації персональні дані підтягуються автоматично, але їх потрібно перевірити, та у разі наявності в таких даних помилок – виправити їх;

4. Заповнити необхідні розділи та поля Декларації. При цьому для відображення інформації щодо вартості активів у розд. III – IX Декларації необхідно скористатися кнопкою «+»;     

5. Після того, як всі дані внесені, зберегти Декларацію шляхом натискання кнопок «Зберегти» та «Закрити»;

6. Виділити рядок із створеною Декларацією, натиснути кнопку «Підписати» та підписати за допомогою КЕП (у спливаючому вікні здійснити дії аналогічно для входу до приватної частини Електронного кабінету) натиснути «Підписати»;

7. Виділити рядок із підписаною Декларацією та натиснути кнопку «Відправити». Відправлену Декларацію можна переглянути у меню «Перегляд звітності».

Щоб приєднати до Декларації скановані копії документів, які підтверджують витрати на придбання активів, необхідно в кінці Декларації проставити позначку «відмітка про наявність додатків» та у розділі «Додатки» заповнити поля щодо основних реквізитів документів, які додаєте. Кожен документ необхідно зберегти в окремому додатку. Щоб зберегти скановані документи ― натисніть кнопку «Зберегти». У разі необхідності виправлення виявлених помилок, що містяться у раніше поданій податковій декларації про майновий стан і доходи у майбутніх податкових періодах платник податку може надіслати до контролюючого органу уточнюючу податкову декларацію (з урахуванням строків давності, визначених Податковим кодексом України) за формою чинною на час подання уточнюючої декларації.

Шановні громадяни! Докладнішу інформацію ви можете переглянути на офіційному вебпорталі ДПС України на банері «Одноразове добровільне декларування» за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/odnorazove-dobrovilne-deklaruvannya/rozyasnennya-dlya-platnikiv/ zapitannya-vidpovidi/.

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, що безконтактний спосіб взаємодії платників податків є особливо актуальним у період карантинних обмежень. Відтак, подаючи звітність в електронному вигляді, платники позбавлять себе потенційних ризиків зараження на Covid-19. Отримання електронного цифрового підпису дасть можливість подати податкову одноразову (спеціальну) добровільну декларацію, а також іншу звітність, через сервіс «Електронний кабінет платника» або скориставшись іншим програмним забезпеченням. У наших ЦОП надання послуг здійснюється з урахуванням усіх протиепідеміологічних рекомендацій, але додаткова обачність ніколи не буде зайвою. Подаючи звітність в електронному вигляді, Ви позбавите себе потенційних ризиків зараження на COVID-19.

Що слід знати про декларування нерухомого майна в одноразовій добровільній декларації

Шосткинська  ДПІ Головного управління  ДПС у Сумській  області звертає увагу.  

Об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування можуть бути нерухоме майно (земельні ділянки, об’єкти житлової і нежитлової нерухомості), що належить декларанту на праві власності (в тому числі на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності) і знаходиться (зареєстроване, є на обліку тощо) на території України та/або за її межами станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація).

В Декларації відображається така інформація:

– відомості про об’єкти декларування, визначені п.п. «б» – «е» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, із зазначенням інформації, що дає змогу їх ідентифікувати, зокрема про їх місцезнаходження або місце зберігання (крім предметів мистецтва та антикваріату, дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, ювелірних виробів, банківських металів, які не розміщені на рахунках, пам’ятних банкнот та монет тощо), вид, назву, рік виробництва (випуску) тощо;

– самостійно визначена декларантом у національній валюті база для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір). До Декларації декларант зобов’язаний додати копії документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування, у разі місцезнаходження (реєстрації) активу фізичної особи за межами України. У разі місцезнаходження (реєстрації) інших активів фізичної особи в Україні декларант може додати копії документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування;

– ставка та сума Збору.

Отже, розділ V «Нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» Декларації передбачає заповнення графи 6 «Площа, кв. м.», в якій зазначається загальна площа нерухомого майна, разом з тим декларант в графі 7 «Розмір частки» вказує розмір частки об’єкта нерухомості, що належить декларанту на праві спільної часткової або сумісної власності.

Порядок застосування РРО та/або ПРРО

Шосткинська  ДПІ Головного управління  ДПС у Сумській  області інформує, що  відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі – ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (далі – РК).

 Згідно з п. 1.4 глави 1 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22 із змінами та доповненнями, безготівкові розрахунки – це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді.

Відповідно до п. 12 ст. 9 Закону № 265 РРО та/або ПРРО та РК не застосовуються якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (склади, місця зберігання товарів, оптова торгівля тощо).

Отже, при здійсненні розрахункових операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) застосування РРО або ПРРО є обов’язковим.

При здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку РРО або ПРРО не застосовується.

Порядок отримання платником довідки про відсутність заборгованості

Шосткинська  ДПІ Головного управління  ДПС у Сумській  області повідомляє.

Наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.09.2018 за № 1102/32554 затверджено Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи. (далі – Порядок № 733).

Довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка), що надається відповідно до Порядку № 733 формується за відсутності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстрочених, відстрочених, реструктуризованих), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.

Для отримання Довідки платникові необхідно подати заяву про надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Заява) за формою згідно з додатком 2 до Порядку № 733.

Заява подається платником (на його вибір):

у паперовій формі – до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі –уповноважений орган).

в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/login, з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».

Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням кваліфікованого електронного підпису.

Створити та надіслати Заяву можливо у меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету дозволяє шляхом вибору відповідної електронної форми документа.

Заява повинна містити, серед іншого:

– обов’язкове посилання на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи,    – найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано.

Відповідно до пункту 7 Порядку № 733 Довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у Заяві.

Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано.

Довідку у паперовій формі платник (його законний чи уповноважений представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано Заяву.

Довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».

Строк дії Довідки становить 10 календарних днів з дати її формування.

У Довідці обов’язково зазначається термін її дії.

 

З грудня 2021 року зростає мінімальний розмір ЄСВ

 

  Шосткинська  ДПІ Головного управління  ДПС у Сумській  області інформує, що згідно зі ст. 8 Закону України «Про державний бюджет України на 2021 рік» з 01 грудня 2021 року встановлено  розмір мінімальної заробітної плати 6500 гривень, а отже змінюється і розмір єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ).

Так, мінімальний розмір ЄСВ з 01 грудня становите 1430 гривень (6500 х 22%). Зазнає змін і максимальна сума страхового внеску, яка складе з наступного місяця 21450 гривень. Тобто, максимальна величина бази нарахування ЄСВ становитиме 97500 гривень (6500 х 22%) розмірів мінімальної заробітної плати.

Зросте з 01 грудня також розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановлений ст.7 Закону України «Про державний бюджет України на 2021 рік», який становитиме 2481 гривню, до 30 листопада він складатиме – 2379 гривень.

Зміни до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів

Шосткинська  ДПІ Головного управління  ДПС у Сумській  області інформує, що з  01 жовтня 2021 року набрали  чинності окремі норми наказу Міністерства фінансів України від 08.06.2021 № 329 «Про затвердження Змін    до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів» (далі – Наказ № 329), які вносять зміни до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 (далі – Положення № 13), відповідно до яких вступають в дію нові вимоги до форми та змісту розрахункових документів, які формують реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО)/програмні РРО (далі – ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Так, п.2 Наказу № 329 установлено:

до 01 жовтня 2021 року вимоги до форми і змісту розрахункових документів в частині цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої не поширюється на розрахункові документи, що створюються РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких  включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр РРО) до дня набрання чинності Наказом № 329;

до 01 жовтня 2021 року РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Реєстру РРО, за наявності технічних можливостей мають бути доопрацьовані їх виробниками (постачальниками) відповідно до ст. 12 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з метою забезпечення можливості виконання всіх вимог до форми і змісту розрахункових документів, відповідно до Наказу № 329.

З оновленою редакцією Наказу № 13 Ви можете ознайомитися скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.tax.gov.ua).

Довідково: Наказ № 329 опубліковано 25.06.2021 в Офіційному віснику    України № 87.

Про порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців

Шосткинська  ДПІ Головного управління  ДПС у Сумській  області інформує, що з 26 листопада 2021 року набирає чинності  наказ Міністерства фінансів України від 03.09.2021 № 496 «Про затвердження Порядку ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців,  у тому числі платників єдиного податку» (далі – Наказ № 496), який визначає правила ведення обліку товарних запасів та поширюється на фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку (далі – ФОП), які відповідно до Закону України          від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зобов’язані вести облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (господарському об’єкті) такого ФОП.

         Так, Порядком № 496 установлено:

визначення терміну «первинні документи», документи, які підтверджують облік та походження товарів та Форму ведення обліку товарних запасів    (додаток до Порядку № 496, далі – Форма обліку);

         порядок ведення обліку товарних запасів, відповідно до якого, зокрема, облік товарних запасів здійснюється ФОП шляхом постійного внесення до Форми обліку інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід’ємною частиною такого обліку;

         первинні документи, на підставі яких внесено записи до Форми обліку, є обов’язковими додатками до такої форми. Внесення даних до Форми обліку щодо надходження товарів на підставі первинних документів здійснюється до початку їх реалізації.

Форма обліку ведеться за вибором ФОП у паперовій або в електронній формі.

З редакцією Наказу № 496 Ви можете ознайомитися скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.tax.gov.ua).

Довідково: Наказ № 496 опубліковано 16.11.2021 в Офіційному віснику    України № 87.

Шановні платники податків!!!

Управління електронних сервісів Головного управління ДПС у Сумській області нагадує, що відповідно до ст. 49.3 Податкового кодексу України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше передбачено Податковим Кодексом, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронні довірчі послуги”.

Спосіб подання звітності засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису, є найбільш  зручним та комфортним для платників податків, він спрощує та прискорює обслуговування платників.

З цією метою запроваджені  та функціонують електронні сервіси, завдяки чому значно скорочується час необхідний на оформлення та подання звітності до органів ДПС, підвищується оперативність надання та якість звітності, знижуються корупційні ризики, завдяки уникненню безпосереднього спілкування з працівниками контролюючих органів. Також, що дуже актуально в умовах карантину, зникає необхідність для платника безпосередньо  відвідувати приміщення ДПІ для того щоб подати звітність. Даний сервіс надає можливість в зручний для платника час самостійно створювати, редагувати, підписувати та надсилати звітність.

Найпопулярнішим електронним сервісом є Електронний кабінет, за допомогою якого здійснюється взаємодія органів ДПС і платників у режимі реального часу та який на сьогодні забезпечує повний спектр послуг для платників податків, як юридичних так і фізичних осіб – підприємців та фізичних осіб – громадян.

За допомогою Електронного кабінету платники податків можуть підготувати, заповнити та надіслати будь – який звітний документ. Подання податкової звітності в електронному вигляді має багато переваг для платників податків, зокрема, платники податків отримують:

– економію робочого часу, а також власних коштів на придбання бланків звітних документів; звітність, надіслана до податкового органу електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису, не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання;

– уникнення витрачання часу у чергах до „вікна” прийому звітності при поданні звітності, оскільки достатньо її лише сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм та передати через мережу Інтернет до податкового органу;

– оперативне оновлення форматів подання документів в електронному вигляді по телекомунікаційним каналам зв’язку.

Електронний кабінет – це інформаційно-телекомунікаційна система, створена для забезпечення реалізації платниками податків та державними органами своїх прав та обов’язків, визначених Податковим Кодексом України, в електронному вигляді.

Офіційна сторінка електронного кабiнету https://cabinet.tax.gov.ua

Цей зручний безкоштовний сервіс працює цілодобово в режимі реального часу за допомогою персональних комп’ютерів та смарт-пристроїв з використанням електронно – цифрового підпису будь якого акредитованого центру сертифікації ключів (дал – АЦСК). Зокрема, отримати безкоштовно електронно-цифровий підпис можна у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС України за адресою м. Суми, вул. Покровська площа, 2.  Повний перелік усіх АЦСК можна отримати на сторінці Електронного кабінету при спробі зайти в особистий кабінет.

У кабінеті платник може переглянути особисту інформацією – перш за все, це реєстраційні та ідентифікаційні дані, дані податкового обліку та реєстрів, дані щодо розрахунків з бюджетом. При цьому платники мають можливість переглянути всю подану звітність незалежно від способу подання. Через Електронний кабінет надано можливість електронного листування з контролюючими органами.

У рамках кампаній  декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців фізичним особам через Електронний кабінет платника надано можливість отримати відомості про отримані доходи та утримані податки, а також підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб в електронному вигляді.

Використання Електронного кабінету заощадить Ваш час та позбавить необхідності відвідувати Центри обслуговування платників Державних податкових інспекцій, що скоротить кількість ваших візитів до контролюючих органів.