Сайт в режимі тестування та наповнення. Стара версія доступна за посиланням: old.shostka-rada.gov.ua

Громадяни спілкувалися із заступником начальника Шосткинської ОДПІ Каширою Юрієм Юрійовичем в рамках Інтернет-конференції

23/06/12

Чотирнадцятого червня 2012 року Шосткинська ОДПІ провела чергову Інтернет-конференцію для платників податків на тему: «Практичне застосування норм і положень Податкового кодексу України».

У рамках заходу громадяни отримали відповіді на свої питання.

1. В’ячеслав К.: Чи оподатковуються ПДФО зараз дохід у вигляді процентів, нарахованих на депозитний рахунок та яка відповідальність для населення передбачена за неподання “обов’язкових” декларацій про доходи?

Відповідь: відповідно до пп.164.2.8 п.164.2 ст.164 Податкового кодексу України доход у вигляді процентів на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок оподатковується, але дана норма набирає чинності з 1 січня 2015 року.

Щодо відповідальності за невиконання свого обов’язку щодо подання декларації, то відповідно до ст. 1641 Кодексу України про адміністративні правопорушення за неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від 3 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 51 грн. до 136 грн.). Ці ж дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від 85 до 136 грн.

2. Олена: Чи можна якимсь чином видалити з Єдиного реєстру ПН помилково сформовану податкову накладну?

Відповідь: такий документ не може бути виключений з Єдиного реєстру податкових накладних і не може бути підставою для формування податкового кредиту покупцем.

3. Владислав Я.: По місцевому телебаченню я чув, що зараз податкова надає безкоштовно ключі для відправки податкової звітності через Інтернет. Де їх отримати?

Відповідь: так, ми повідомляли і через Інтернет, і в газетах, і на телебаченні, що в Україні з 30.05.2012 року розпочав роботу Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту державної податкової служби. Тобто, відтепер платники податків можуть отримувати ключі електронного цифрового підпису безкоштовно. В нашому місті поки не має такої установи, але на регіональних рівнях вони створені. Платники податків всієї Сумщини можуть отримати безкоштовні ключі в м. Суми. Там вже відкрито пункт видачі та реєстрації таких електронних ключів – сектор реєстрації користувачів при ДПС у Сумській області. Поштова адреса: 40030, м. Суми, пл. Покровська, буд. 2, 4-й пов., каб. 410, тел. (0542) 788-075. Також є офіційний сайт Центру: http://cskidd.gov.ua/

4. Яна Дмитрівна: Я давно слідкую за новинами в області електронної звітності. Хочу одразу сказати, що це справді дуже зручно і швидко, і до речі, сьогодні абсолютно безкоштовно, що також не менше важливо. Приємно, що побажання бізнесу враховані. І от у мене таке питання: я чула, що пан Клименко О. в ЗМІ говорив про нові електронні сервіси для платників. Можете детально розказати, про що мова?

Відповідь: дякую, пані Яна, за запитання. Якщо я вірно Вас зрозумів, то мова йде про нові можливості, які дає електронна форма звітності. Дійсно, в рамках розширення електронного сервісу для платників податків Державна податкова служба України вже запровадила щомісячну розсилку нових електронних повідомлень. Це:

– “Довідка щодо обсягів податкового кредиту, сформованого за рахунок податкових накладних, не зареєстрованих в ЄРПН” (J(F)1490201);

– “Інформаційне повідомлення про заборгованість з податків з податків та зборів (обов’язкових платежів) ” (J(F)1490101).

У програмному забезпеченні “Інформаційний портал органів ДПС України” реалізована можливість приймання і обробки “Заяви на отримання довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів” (J(F)1300301) до ОДПС та отримання платниками податків відповідної інформації за формою “Довідка про відсутність заборгованості з податків і зборів” (J(F)1400301).

За вибором платника податків, зазначеному у Заявці, Довідка надсилається в електронному (автоматично) або паперовому вигляді (обробка інспектором).

Програмне забезпечення Ведення Єдиного реєстру податкових накладних доопрацьовано можливістю додати до витягу з Єдиного реєстру поля “ПІБ уповноваженої особи, що виписала податкову накладну”.

Сподіваюся, я відповів на Ваше запитання.

5. Арсеній.: Доброго дня. Скажіть, яка на сьогоднішній день ситуація з переходом підприємців з однієї групи єдиного податку на іншу?

Відповідь. Доброго дня. Сьогодні це одне із актуальних питань для приватних підприємців на єдиному податку. Таке право підприємця, а саме: самостійний перехід на сплату єдиного податку іншого групи (за заявою), передбачено у прийнятому Верховною Радою України 24 травня 2012 року законі «Про внесення змін до Податкового Кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм». Восьмого червня 2012 року цей закон направлено на підпис Президенту. На сьогоднішній день закон не підписаний. За подальшим розвитком Ви можете слідкувати на офіційному сайті Верхової ради України або ж звертатися до податкової інспекції за роз’ясненням.

6. Олексій П.: Що робити, якщо наш продавець не зареєстрував податкову накладну у Єдиному реєстрі ПН?

Відповідь. Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) здійснюється не пізніше 20 календарних днів, наступних за датою їх виписки. Згідно Порядку ведення ЄРПН, внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до ЄРПН здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі Державній податковій службі з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру.

Операційний день триває з 0 до 23-ї години. Нормами Податкового кодексу не передбачено перенесення термінів реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Платнику ПДВ – покупцю у разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або порушення ним порядку її реєстрації в ЄРПН надається право додати до декларації з ПДВ заяву із скаргою на такого постачальника, що буде підставою для включення сум ПДВ до складу податкового кредиту.

7. Олександр Пирєєв: моя фірма здійснює торгівлю імпортованими комплектуючими. Але самі ми ці матеріали не завозимо, а купуємо у іншої фірми – імпортера. Чув на семінарі, що все рівно потрібно нам реєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі?

Відповідь: Податкові накладні, виписані при здійсненні операцій з постачання товарів, ввезених (імпортованих) на митну територію України, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних на всіх етапах їх постачання на митній території України, крім випадків, коли постачання здійснюється неплатникам ПДВ та 2 примірники податкових накладних залишаються у продавця.

Дуже дякую за спілкування і питання. Сподіваюся на подальшу Вашу участь у Інтернет-конференції, яка відбудеться 26 червня 2012 року з 10.00 до 11.00 на тему: «Єдиний податок для підприємців в 2012 році».  Питання приймаються до 18.00 години 25 червня  2012 року на адресу: 1817mgni@mail.ru.