![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Головна сторінка Оголошення, анонси культурного життя Оголошення про скликання сесій міської ради, засідань виконкому Місто Місцеве самоврядування Виконавчі органи Шосткинської міської ради Вибори Звіти Гаряча лінія Онлайн - голосування та опитування Поточні творчі конкурси Взаємодія з громадськістю Виконавчі органи державної влади Документи Публічні закупівлі Комунальна власність Послуги Статистика Споживач Економіка Інвестиції Регуляторна діяльність Доступ до публічної інформації Звернення громадян Запобігання та протидія корупції Фінансові ресурси та їх направлення Управління з питань НС інформує Медіа Військова служба за контрактом УРЯДОВА ГАРЯЧА ЛІНІЯ
КАЛЕНДАР СВЯТ НА 2018
РІК ДЛЯ УКРАЇНИ
МІСЬКІ АВТОБУСНІ МАРШРУТИ
ТЕЛЕФОННИЙ ДОВІДНИК
|
Усі ми, незалежно від віку, статі, освіти, та соціального статусу - споживачі, оскільки протягом життя споживаємо товари й послуги і платимо за них. Тому кожен повинен знати, на що має право і на що може розраховувати. Основу законодавства про захист прав споживачів складають: Цивільній кодекс України, Господарський Кодекс України, Закон України «Про захист прав споживачів», Закон України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції", Закон України "Про загальну безпечність нехарчової продукції". Сучасний споживчий ринок характеризується стрімким зростанням обсягів споживання і насичення ринку товарами, у т.ч. іноземного виробництва. Однак, мають місце факти слабкої поінформованості споживачів стосовно споживчих властивостей тієї чи іншої продукції, відсутності відповідної споживчої культури, обрахунків, продажу неякісних товарів. Що ж повинні знати громадяни міста щодо захисту своїх прав як споживачів?
Продовольчі товари, лікарські засоби, предмети сан гігієни;
Непродовольчі товари:
Фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір
Корсетні товари
Парфюмерно-косметичні вироби
Пряно-пухові вироби
Дитячі іграшки, мякі
Дитячі іграшки гумові надувні
Зубні щітки
Мундштуки
Апарати для гоління
Помазки для гоління
Розчіски, гребенці та щитки масажні
Сурдини (для духових інструментів)
Скрипінні підборіддя
Рукавички
Тканини
Тюлегардинні і мереживні полотна
Килимові вироби метражні
Білизна натільна
Білизна постільна
Панчішно-шкарпеткові вироби
Товари в аерозольній упаковці
Друковані видання
Лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні ( плінтус, наличник), плитні матеріали (деревоволокнисті та дреревностружкові плити, фанера) і скло нарізні або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником)
Аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом
Вироби з натурального та штучного волосся (перуки)
Товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування тощо)
Інструменти для манікюру, педікюру (ножиці, пилочки тощо)
Ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння Перелік товарів, з яких утворюється обмінний фонд (Постанова Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів»):
За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару. Слід пам’ятати: 1. Ні в якому разі не користуйтеся послугами фізичних осіб, які здійснюють торгівлю з рук у невстановлених місцях. Мова йде про осередки «стихійної» торгівлі. Законодавство не передбачає захист прав споживачів при їх порушенні на «стихійних ринках». Це ж і стосується надання послуг (виконання робіт) особами без обов’язкової державної реєстрації, відповідних дозволів (ліцензій) тощо. 2. У споживача є не тільки права, а й обов’язки:
У разі сумніву щодо походження товару, вимагайте у продавця видачу копії сертифікату якості (якщо товар підлягає обов’язковій сертифікації) та інших документів, що підтверджують якість і походження. Якщо ж такі документи відсутні – відмовтесь від покупки.
3. В усіх випадках купівлі товару, замовлення роботи чи послуги необхідно отримати письмове підтвердження цього факту. Для товарів – достатньо товарного або касового чеку, який продавці зобов’язані видавати в день придбання товару і в якому повинні бути вказані його найменування, ціна, дата продажу та реквізити продавця. Якщо на товар встановлений гарантійний термін, вимагайте повне заповнення оригінальних гарантійних талонів. Для послуг (робіт) – обов’язково виписується квитанція (укладається договір), в якій повинні бути відомості про:
Якщо ж оформлюється аванс (передплата) за товар, обов’язково оформлюйте її письмово із зазначенням умов її повернення. Купуючи товар або замовляючи будь-яку послугу, не вірте продавцеві, що відмовляє вам видати чек, мотивуючи спрощеною системою оподаткування, правилами торгівлі або іншими причинами. В діючих законах та правилах відсутня підстава для відмови вам у видачі таких документів. У випадку, якщо немає документів, які підтверджують вашу правоту, можна використати докази свідків у суді! Але пам’ятайте: документи завжди надійніше за свідка!
4. Порядок відпускання та прийому споживачем придбаного товару. Купуючи продукти харчування , необхідно звернути увагу на наявність маркування, яке передбачає собою інформацію для споживача про:
Особливу увагу слід звернути на дату виготовлення, термін та умови реалізації, цілісність упаковки, наявність сторонніх запахів і ознак замокання. Відсутність на товарі маркування державною мовою та відповідної інформації свідчить про те, що товар є неякісним та можливо навіть небезпечним для вживання. Відпускання непродовольчих товарів проводиться в упакованому вигляді. Упаковка товарів повинна відповідати вимогам відповідних санітарних правил та забезпечувати збереження товарів. Якщо пропонується товар без упаковки, не погоджуйтесь на такий, оскільки відсутні будь-які гарантії щодо збереження його товарного вигляду та комплектності Доставка товарів споживачу оформляється замовленням-квитанцією або іншим документом із зазначенням найменування суб’єкта господарювання, прізвища споживача, його місця проживання, дати оформлення замовлення, назви товару, артикула, кількості предметів, видів і вартості послуг, часу їх виконання тощо Доставка товарів здійснюється у строк не пізніше 7 днів з моменту оформлення покупки, якщо інший строк не установлено згідно з домовленістю сторін. В жодному разі не підписуйте будь-яких документів про якість та комплектність доставленого товару, не перевіривши цього фактично.
5. Правильно пред’являйте претензії.
Закон надає право споживачеві самостійно вибирати, кому пред’являти претензії щодо якості товару та усунення недоліків. Це, на вибір споживача, може бути або продавець його товару, або його виробник, або підприємство, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.
Ми рекомендуємо пред’являти претензії виключно суб’єкту – продавцю товару. Оформлення претензій здійснюється виключно письмово, із зазначенням обставин справи та вимог споживача відповідно до чинного законодавства.
Нагадуємо, що доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п’ять кілограмів продавцю, виробнику або сервісній організації та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника або того ж сервісного центру.
Не забувайте вимагати від продавця (тільки в письмовій формі) видачу аналогічного товару з обмінного фонду магазину на час ремонту Вашого основного виробу (якщо товар віднесено до переліку товарів, з яких створюється обмінний фонд)
Приймаючи товар з ремонту – перевіряйте його справність, комплектність і цілісність одразу на місці. Не поспішайте підписувати документи, не перевіривши справність товару. Якщо встановлена невідповідність товару або виникли будь-які інші дефекти – не приймайте такий товар, вимагайте їх повного усунення.
А в тому випадку, якщо виконавцем будуть порушені вказані терміни ремонту, тільки в цьому випадку споживач зможе вимагати обмін товару або повернення коштів (також письмово).
Пам’ятайте, дотримуючись цих нескладних правил, Ви самостійно зможете захистити свої права та убезпечити себе від небажаного придбання товару або замовлення послуги.
|
ШОСТКИНСЬКИЙ КРАЄЗНАВЧИЙ МУЗЕЙ ЦЕНТР ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШОСТКИНСЬКА МІСЬКА ЦБС ШОСТКИНСЬКА ДИТЯЧА ШКОЛА МИСТЕЦТВ МАЛА АКАДЕМІЯ НАУК СТАНЦІЯ ЮНИХ НАТУРАЛІСТІВ
НОВИНИ ШОСТКИ
|
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Цей веб-сайт створений відповідно до проекту
"Створення системи ефективного управління муніципальною економікою шляхом запровадження сприятливих інвестиційних умов в пріоритетних сферах економічної діяльності",
що є переможцем IV Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування 2006 р.
УВАГА! При використанні матеріалів сайту гіперпосилання на www.shostka-rada.gov.ua є обов'язковим |
© 2007 Ідея й структура: Артем Серенок © 2007-2014 Технічний супровід: "Шостка.NET" |