Сайт в режимі тестування та наповнення. Стара версія доступна за посиланням: old.shostka-rada.gov.ua

Сучасний електронний ресурс – web-портал Пенсійного фонду України

20/02/18

З 1 листопада 2016 року запрацював оновлений веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України. Завдяки новим функціональним можливостям значно розширено дистанційний доступ громадян до послуг, що надаються Фондом.

 

Веб-портал має зручне меню та посилання, які надають підказки та роз’яснення, що робить його простим у користуванні. Користувачі веб-порталу мають доступ до різноманітної інформації про себе як застрахованої особи, зокрема щодо сум заробітної плати та сум, утриманих з неї внесків, про тривалість свого страхового стажу, як одного з визначальних чинників при призначенні пенсії. Працюючі мають змогу дізнатись, яку заробітну плату офіційно нараховує роботодавець та чи зараховується страховий стаж в повному обсязі.

 

Зазначену інформацію можна отримати після проходження відповідної процедури реєстрації, яка максимально спрощена і проводиться тільки один раз. Для цього необхідно звернутися до відповідного територіального органу Пенсійного фонду, при цьому, громадяни звертаються до найближчого управління Фонду за місцем їх проживання, юридичні особи (підприємства, установи, організації) до управління Фонду за місцем їх фактичної реєстрації.

 

При зверненні необхідно заповнити заяву (можна підготувати заяву вдома за формою, яка викладена на веб-порталі, або заповнити безпосередньо при зверненні до Фонду – при необхідності фахівці Фонду допоможуть Вам у її заповненні). Працівники Фонду ідентифікують особу заявника (представника) шляхом перевірки пред’явлених документів та перевіряють повноту та відповідність вказаних у заяві персональних даних особи даним, що містяться у пред’явлених цією особою документах.

 

В повному обсязі всі можливості порталу доступні тим користувачам, які використовують для авторизації на порталі електронно-цифровий підпис або електронне пенсійне посвідчення.

 

Веб-портал має зручне меню та посилання, які надають підказки та роз’яснення, що робить його простим у користуванні. Послуга перегляду персональних даних доступна зареєстрованим користувачам в «Особистому кабінеті». Увійшовши до «Особистого кабінету» на веб-порталі, застраховані особи мають можливість побачити:

 

 – розділ «Моя заробітна плата», у якому інформація щодо нарахованої заробітної плати (доходу) надається по роках у розрізі страхувальників помісячно та за рік. Крім того, за кожний рік додатково визначається загальна сума заробітної плати та загальна сума заробітку, яка враховується для розрахунку пенсії. Завдяки цим відомостям особа може проконтролювати повноту та правильність звітування її роботодавців;

 – розділ «Мій страховий стаж», де надаються дані про кількість днів роботи, за які страхувальником було сплачено за особу страхові внески; інформація надається по всіх роках та місяцях роботи особи. Відповідно до чинного законодавства термін «страховий стаж» означає період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувались страхові внески (це поняття з’явилось з 01.01.2004). Таким чином, користувач має можливість відслідкувати, чи в повному обсязі сплачені роботодавцем внески, та, відповідно, чи повністю зараховується той чи інший період роботи до страхового стажу для призначення/перерахунку пенсії та інших соціальних виплат, гарантованих Конституцією України.

 

При перегляді інформації на веб-порталі необхідно одразу звернути увагу на правильність заповнення реквізитів прізвища, ім’я, по-батькові та ідентифікаційного номеру (при вході на веб-портал із ЕЦП), наявність даних за всі роки щодо нарахованої заробітної плати по усіх роботодавцях, з ким користувач перебував у трудових відносинах, про що є записи у трудовій книжці.

 

До того ж, незайвим було б звірити відомості по заробітній платі на веб-порталі з даними, зазначеними в Ваших корінцях по зарплаті, що надаються бухгалтерією (з метою контролю за легальною зайнятістю).

 

Якщо до страхового стажу враховується не повний місяць роботи або взагалі якийсь період не зараховується, то необхідно за допомогою спеціалістів Фонду встановити причини (чи то несплата страхових внесків, чи невірне звітування) та вирішити проблему одразу.

 

Таким чином, як показує досвід, портал – це дуже зручно, особливо коли не всі страхувальники оформлюють працівників легально та мають місце випадки виплати заробітної плати «в конвертах». Власне з’явилась можливість заздалегідь контролювати своїх роботодавців і дбати про свої соціальні гарантії та майбутню пенсію.