Стаття 4 Закони України від 12.05.91 р. № 1023 – XII “Про захист прав споживачів” встановлює, що при придбанні товарів на території України покупці мають право на отримання доступної, достовірної і своєчасної інформації про товар, його якість, асортимент, а також на отримання відомостей про продавця. Крім того, усі суб’єкти господарювання, що працюють у сфері роздрібної торгівлі, ресторанного господарства зобов’язані дотримуватися Порядку здійснення торгової діяльності і правил торгового обслуговування на ринку споживчих товарів, який затверджений постановою КМУ від 15.06.2006 р. № 833.
Пункт 10 постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.2006р. №833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» зобов’язує всіх суб’єктів господарювання, що провадять торговельну діяльність через роздрібну, дрібно-роздрібну торговельну мережу та мережу закладів ресторанного господарства (ресторани, кафе, кафетерії тощо), забезпечити наявність на видному та доступному місці куточка покупця. Куточок покупця (Куточок споживача) є естетично оформленим стендом з набором необхідній покупцеві інформації і документів. До розміру, кольору, дизайну куточка особливі вимоги не пред’являються.
“Куточок соживача” повинен містити інформацію:
• про найменування власника (фізична особа-підприємець, ТОВ, приватне підприємство тощо) або уповноваженого ним органу;
• книга відгуків та пропозицій;
• адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів;
• одержана на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами ліцензія, відповідно до встановлених законодавством вимог.
Суб’єктам господарювання також слід пам’ятати, що куточок споживача потребує певної роботи з боку суб’єкта господарювання. Необхідно не рідше разу на тиждень перевіряти книгу відгуків та пропозицій і вживати відповідні заходи з інформуванням споживача: відслідковувати зміни законодавства; надавати об’єктивну інформацію про адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів; забезпечувати інформацією, яка в обов’язковому порядку передбачена у куточку споживача.